Hz Alinin Duası

     







Hz Alinin Duası

Hz Alinin Duası

 


Hz Ali'nin Duası, Hz Ali allah dostu peygamber efendimizin( s.a.v ) amcasının oğlu olarak bilinir. Ayrı yeten Hz Ali halifelikte yapmıştır bir dönem. Alevilerin başı piri olarak bilinen Hz Ali islamı ilk kabul edenler arasındadır.


Hz Ali'nin Duası, şöyledir. Rabbim kalbimde olan ne varsa benim hakkımda hayırlısını eyle, hakkımda hayırlı olanı da kalbime razı eyle sen yeri göğü yaradansın her şeyin hayırlısını iyisini sen bilirsin sana inandım sana güvendim sana sığındım Alla'hım bana yüz çevirme.Duaya besmele çekilerek başlanır. Sonrasında resulü selat'ü selam getirilir. Anne evlat yerine evlat ta anne yerine cezalandırılmıyacağı ahiret gününde senden aman diliyorum.Sana sığınıyorum ellerimi sana açtım senden aman diliyorum senden medet diliyen biz kullarını geri çevirme ya rabbim. Hiç kimsenin bir başkasından üstün olmıyacagı tek gücün Allah'a ait olacağı zamanda senden aman diliyorum. Kişinin ailesinden ebebeyinlerinden anne ve babasından evletlerın dan dost ve arkadaşlarından uzaklaşacağı günlerde senden aman bekliyorum. Cehennem azabında ateş ateşin yakacagı tenimizi kavurup derimizi soyacağı günde senden aman diliyorum.
Rabbim sen mevlamsın Allahımsın bense aciz mi aciz bir kulunum bana aileme ümmeti müslüman kardeşlerime merhamet et bizleri koru imanlı bir şekilde yaşamamızı ölmemizi sağla.
"Allahumme inni eteveccehu ileyke binebiyyike nebiyyir-rahmeti ve ehli beytihi ellezine ehtertehum ala ilmin ale'l-alemin. Allahumme fezellil li suutiha ve huzunetiha vekfini şerraha fe innekel kafil muafi vel ğalibul gahirul gadiru."

Yüce rabbim alemin kurucusu her şeyin yaratıcısı olarak sana yönelip sana sığınıyorum allahım kötülüklerden ve kötülerin zulmünden beni ailemi ve tüm ümmeti müslüman kardeşlerimi koru zorluk ve engelleri geçmem için bana sabır ihsan eyle. Sen ulusun yücesin her şeye kadirsin kötülerden koruyan iyilerin arkasında olansın senin her şeye gücün yeter. Temiz bir kalple karşına çıkıp hiç bir şeyden fayda olmadığını ailenin paranın kötülüğün işe yaramadığını bilip senden medet diliyor aman diliyorum.
"Allahümme inni es'elüke ya alimel hafiyye, ve ya men-is-semau bikudretihi mebniyye, ve ya men-il-erdu biizzetihi mudhıyye, ve ya men-iş-şemsü vel-kameru binuri celalihi müşrika ve mudıyye ve ya mukbilen ala külli nefsin mü'minetin zekiyye ve ya müsekkine ra'b-el-haifine ve ehl-et-takıyye, ya men havaicul-halki indehü makdıyye, ya men neca Yusüfe min rıkk-il-ubudiyye, ya men leyse lehü bevvabün yunadi vela sahibun yağşa ve la vezirun yu'ti ve la gayruhu rabbün yud'a ve la yezdadu ala kesretil-havaici illa keremen ve cüden ve sallallahu ala Muhammedin ve alihi ve a'tini süali inneke ala külli şey'in kadir."

HZ peygamber efendimiz s.a.v hz Aliye şu duayı ögretti. Bize sıkıntı keder elem hasıl olduğunda bu duayı okuyun emretti.

La ilahe illellah'ul-kerim-ul azim. Suphanehu tebarekellahu rabb'ul-arş'ul -azim. Elhamdulillahi rabb'il-alemin.

Allahımızdan başka ibadet edilecek hiç bir şey yoktur. Cümle alemin Rabbi olan Allah çok merhametli ve bereket sahibidir. Alemlerin rabbi olan Allahıma hamdü senalar olsun.         
























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ey Cümle Halkın Maksudu

  Ey cümle halkıñ maksûdu Al göñlümü senden yaña Ey külli şey’iñ mevcûdu Al göñlümü senden yaña ... Budur yüreğim yâresi Gitmedi yüzüm karas...